bez-nazwy-11-792x414-2
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

FITSOBOTA – PIERWSZY WPIS – ZMIENIAMY NAWYKI ŻYWIENIOWE

Tak jak obiecałam będziemy powoli wracać do formy z przed ciąży, karmiłam i karmię, bałam się o szew. Ale dosyć tych wymówek i pora wziąć się za siebie. Co sobota dawka informacji, pozytywnej energii i motywacyjnego kopa. Będą pyszne przepisy, porady, pielęgnacja ciała, no i to czego nie lubimy… ćwiczenia. Wszelkie porady, lub to, czego oczekujecie zgłaszamy w komentarzach.

 

Na początku nie rzucamy się na głęboką wodę, po malutku zmieniamy nawyki żywieniowe,

Z autopsji wypiszę Wam kilka:

 

  1. nie słodzimy, kawy, herbaty i niczego innego
  2. czarną herbatę bądź kawę, zamieniamy na zieloną herbatkę, dodajemy kilka kropel cytryny
  3. staramy się wypijać więcej wody niż dotychczas
  4. by powyższy punkt wszedł do naszego życia na dłużej, możemy sobie założyć, że wypijamy zawsze szklankę wody przed posiłkiem. Dodatkowo zjemy mniej, bo żołądek będzie wypełniony wodą
  5. jeśli na obiad mamy standardowy polski obiad, typu surówka, mięsko i ziemniaki, to tego ostatniego zjadamy coraz mniej, aż w końcu wyeliminuejmy ten element
  6. jedzmy więcej warzyw i owoców
  7. jednak nie jemy owoców po 15stej!
  8. co jakiś czas zmniejszajmy porcje naszych posiłków
  9. jedzmy śniadania, najlepsza kasza jaglana lub płatki owsiane czy musli
  10. zamiast schabowego czy mielonego, łosoś na parze lub pierś z kurczaka
  11. podczas jedzenia, przeżuwamy powoli, dokładnie każdy kęs, nie jemy w pośpiechu, gdyż wtedy na pewno zjemy więcej, zanim nasz żołądek wyśle sygnał do mózgu o nasyceniu organizmu (Ok 20min)
  12. o regularnym jedzeniu 5 małych posiłków w ciągu dnia nie muszę Wam wspominać (ale będzie osobny post)

 

Na koniec jeden z moich obiadów, w całości wykonany na parze. Łosoś (przyprószony bazylią, ziołami prowansalskimi i odrobinką pieprzu), brokuły i kalafior, zawsze jeszcze dodaje marchewki ale zapomniałam kupić. (Chyba z raz wstawiłam już to danie na insta). Polecam zakup urządzenia do gotowania na parze, możemy już kupić takowe za 70zł, wszystko wrzucamy i po 40minutach zdrowy obiad gotowy.

losos

 

XOXO
signature
10 Responses
  • Ania
    28 . 09 . 2013

    Si…popieram w 100%. U mnie jeszcza jak już jem pierczywo to jak najwięcej ciemnego. Ryż to samo. No i też czerwona herbatka. [ walczę z uzaleznieniem od słodyczy :P]

  • Kasia
    28 . 09 . 2013

    Świetny pomysł!!!! tylko w moim przypadku potrzeba dużo dużo ćwiczeń na brzuch!!!czekam więc:)

  • Gosia M.
    28 . 09 . 2013

    Dobry post :) z wieloma dobrymi radami odnośnie odżywiania.
    Chciałabym jednak dodać, że nie trzeba rezygnować z ziemniaków. Nie są wcale takie tuczące jeśli nie polewamy ich sosami.
    Nie rezygnowałabym też z tłuszczów w diecie, bo te też są potrzebne i pełnią ważne funkcje w naszym organizmie.
    Tak na prawdę można jeść wszystko to co lubimy byleby tylko spożywać mniej kalorii niż wynosi nasze zapotrzebowanie energetyczne i zadbać o ruch. Bez tego ostatniego będzie nas tylko mniej, a chodzi przecież też o jakość.
    Pozdrawiam

    • Buuba
      28 . 09 . 2013

      Dziękuje Gosiu:) na pewno będę się obczytywała i rozwijała w tym temacie, więc co sobotę będzie więcej nowinek:)

      • Gosia M.
        28 . 09 . 2013

        Kibicuję temu sobotniemu cyklowi i na pewno będę tu zaglądać! :)

  • Malane
    29 . 09 . 2013

    jestem za ja codziennie pije zielona herbatkę i jem prawie wszystko teraz na parze ale nie dodaje żadnych przypraw ;) wiesz że jestem już po tej 13 dniowej diecie i schudłam 6kg i teraz nadal odżywiam się zdrowo
    zero smażonych rzeczy,zero słodyczy i jeszcze zamierzam zacząć ćwiczyć więc jestem z TB

    • Buuba
      29 . 09 . 2013

      oo extra:) szybko waga spada, gratuluję!

  • Anka
    29 . 09 . 2013

    oj … to coś dla mnie! coprawda waga z przed ciąży już dawno osiągnieta (z tym nie było wogóle problemów, jakoś samo zleciało przy karmieniu cycem, mój Kubunio troszkę starszy od Twojego maluszka, zaraz skończy 6 miesięcy) ale brzuuuuchhh :( a raczej to pod czym się schował… a na domiar złego niestety na brzuszek popularne brzuszki nie pomogą -> najpierw trzeba spalić tłuszczyk potem dopiero rzeźba :(

    życzę Ci powodzenia i wytrwałości!!

    • Buuba
      29 . 09 . 2013

      będzie o ćwiczeniach, co sobotkę coś nowego:) im nas więcej tym dla mnie więcej motywacji:) <3

  • Żelikowska
    12 . 10 . 2013

    Zaprzestanie słodzenia herbaty i kawy to już dla mnie skok na głęboką wodę! xD

What do you think?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *